zaterdag 30 april 2011

koninginnedag


(ik, apenheul)


(vlaggen)

"Daar deden wij vroeger ook altijd mee mee ." verteld Patricia. "Tja .." reageert moeder dan. "Gelukkig hebben onze kinderen een spelletjes ochtend.. maar, met een dorpse Koninginnedag zijn ze onbekend ! Wij deden vroeger altijd mee met de lampionnen optocht ." laat moeder weten. "Maar ja, wij worden ook altijd meegenomen naar de Mbuma - zendingsdag. En ach.. dat vonden we ook niet erg. Maar, met een hoop activiteiten hebben wij ook nooit meegedaan. Onze neefjes en nichtjes wel. Optochten, ballonnen oplaten, wedstrijdjes en koekhappen ." moeder somt een aantal activiteiten op. "Maar .." merkt Daan op. "Wij kunnen toch ook gewoon naar een dorp gaan ? Bij opa en oma, bijvoorbeeld.. ." "Jawel ." knikt moeder bedachtzaam. "De vrijmarkt is ook echt Koninginnedag ." protesteert vader. "Hoewel ik ook opgeroeid ben met een dorps oud - Hollandse feestje ." "Heel Nederland is gewoon op de been. Dat voelt gewoon kik ." Rik neemt een grote hap van zijn tompouce. "Van veel mensen wordt ik gewoon een feestje !" Er wordt gelachen. "Jij wilt een feestje met muziek en drank ." merkt vader op. "Jawel.. maar ik ben tevreden met een terrasje ! Ik hoef niet perse naar 't Museumplein.
Mmm .." reageert Rik, tussen twee happen door. "We zijn gisteren avond naar een te gekke feesttent geweest !" Niels grijnst. Hoewel hij Nienke mist geniet hij van de gezelligheid. "Tante Henrieke zou toch naar autocross gaan ?" vraagt Johan. "Ja ." knikt moeder. "En tante Gerda ging uitvaren ." "Autocross ." knikt Rik. "Das ook cool.. daar ben ik een paar jaar geleden geweest ."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten