woensdag 13 juli 2011

#

De tenten zijn opgezet, en de jongelui heeft iets te drinken opgezocht. "Wie heeft er zin in een frisse duik in de zee ?" Vraagt Tessa in het algemeen, als ze naast DaniĆ«l gaat zitten. "Ik ..." Niels is bijna de eerste die antwoord geeft. "O, daar ben ik zo aan toe .." kreunt Patricia overdreven."Wij allemaal .." lacht Tessa, terwijl ze Patricia opvangt in haar armen. "Dus, dat betekend : ons drinken op drinken, omkleden, onze fietsen pakken en wegwezen ." is de conclusie van Matthias. "Ik ga in iedergeval mee ." Meteen gaan hij al staan. "Is er iemand die niet meegaat, dan ?" protesteert Marieke. "Ja ." antwoord Matthias abrupt. "Jij ." Plagend kijkt hij haar uitdagend aan. "Pffft ." blaast Marieke. "Dat dacht je zeker ." "Je bent afhankelijk van mij voor vervoer, dus.. als ik weiger kun je gewoon niet mee ." "O jawel ." protesteert Nienke. "Ik heb altijd nog een plekje ." "O ja.. Jij bent netzo goed afhankelijk van je 'vriendje' ." "Marieke past prima bij me op schoot, en bovendien : we kunnen ook hardlopen of rustig wandelen, toch, Marieke ?" "Precies. Als jij zo on aardig doet doe ik dat netzo lief, trouwens, dan wil ik niet eens met je mee ." "Ok'e ." Rik komt overiend. "Gezelligheid graag. Dames en heren, Matthias, maak niet van de flauwe grappen .. en Marieke, maak er geen drama van ." Marieke begint te lachen.. "Wist je dat dit ontzettend gevaarlijk kan zijn ?" Rik kijkt ernstig. "Je begint met een grapje, maar.. uiteindelijk kan je iemand daadwerkelijk kwetsen .." "Nou ja zeg, Rik .." Tessa begint te lachen. "Maak er nou zelf geen drama van. Kom, ik ben d'r klaar voor... kom je schat, Patries ?" Tessa kijkt van links, waar Daniel zit, naar rechts, waar Patricia zich bevind. "Ik ga op reis en ik neen mee .." Rik kijkt omzich heen.. "Tessa, mag ik Patries mee nemen ?" "Ik dacht dat we met z 'n alle zouden gaan ?" protestesteert Tessa een beetje lachend "Ja, maar jij kiest toch ook voor Daniel en Patricia. Dan ga ik ook m 'n maatjes kiezen. Dus, Tessa, mag ik Patries van jou lenen ?" "Ik ben niet te leen .." maakt Patricia kenbaar, terwijl Tessa met een ander antwoord reageert. "Nee, maar.. ." Tessa wendt zich tot Rik "Als ik dan toch kiezen moet dan kies ik Daniel, Patries en : jou. En, om het makkelijk te maken : iedereen. Maar.. laten we nou gaan .." "Ik ga me omkleden ." Beslist Niels direct. "En ik kies :  m 'n zwembroek !" Nu wordt er prompt hard gelachen.

1 opmerking: