woensdag 6 juli 2011

Bezweet komt Niels zijn auto uit. Het mag dan niet tropisch zijn, warm is het wel ! Zweet druppeltjes versieren zijn hoofd en armen.. Niels hoort de stemmen van Daan, Thijmen en Emma. En daar komt Thijmen de tuin uit. "Heey Niels ." roept hij hard. "Wij zijn wezen zwemmen ." "Dat zou ik ook wel willen, geluks- vogel.. Ik heb alweer de hele dag gewerkt ." "Je kunt in het zwembadje.. mama heeft je zwembroek ook al buiten gehangen.. dus .." Thijmen pakt zijn pols.. "Kom ." Niels loopt achter Thijmen aan de naar de tuin, waar hij ook de andere gezinsleden treft.
Johan is er niet, die is logeren bij tante Gerda en ome Arie - Jaap in gezelschap van Annegreeth. Ook Sanne is niet aanwezig, en moeder is in de keuken. "Goedemiddag, Niels.. warm geworden ?" Vader heeft al een biertje in zijn hand. "Ja, behoorlijk ." Niels haalt zijn mobieltje tevoorschijn en kijkt naar het opblaasbare kinderzwembad. "Ik denk dat ik inderdaad even een duik neem ." oppert hij, terwijl hij ondertussen de handelingen tot het openen een smsje treft. Het is een berichtje van Matthias. "Ah, lekker..Ja, tuurlijk ." is het eenvoudige commentaar wat Niels geeft bij het lezen van het smsje . "Wat ?" informeert vader nieuwsgierig. "Matthias. Of ik vanavond mee ga zwemmen ." legt Niels kort en bondig uit. "Ik heb toch niets bijzonders ." "Nou ." protesteert Thijmen. "Ga nu in het zwembadje, of niet ?" Uitdagend houdt hij de zwembroek bij Niels voor z 'n neus. "Ach .." Niels neemt de zwembroek in zijn hand. "Waarom ook niet ." beslist hij. "En ik wil een biertje, ma !" roept hij naar de keuken. Ondertussen ontdoet hij zich van zijn t - shirtje en lange spijkerbroek. Zijn werkkleren.
Emma kijkt hem verwonderd aan. "Ja, ja.. zus !" Niels grijnst. "Zo ziet je broer en zonder kleren uit. Vind je me niet ontzettend knap ?" Handig hijst Niels zijn zwembroek omhoog.
Emma is net jarig geweest, gisteren hebben ze haar derde verjaardag gevierd.
Moeder komt al naar buiten.. Het biertje voor Niels houdt ze in haar rechterhand. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten