zaterdag 21 mei 2011

FOTO 's


Ach, laat ik eens beginnen met een tekening van twee hoofdpersoontjes uit een van mijn, zelfgeschreven boeken.... Geheel wisselvallig denk ik het ene moment dat ik slecht ben, het andere moment dat ik er ook mag zijn en ik wel 'talent' heb. Tja, en bovendien kan ik moeilijk m 'n hoofd laten stoppen met fantaseren. Ik wou dat alles zo uit mijn hoofd in een woord bestand kwam te staan.. Maar, helaas. Dat zal nooit gebeuren. En daarom komen ook heel veel verhalen nooit af of zelfs nooit op papier ! Ik zal jullie vertellen wie dit zijn. Het zijn de broertjes Quinten en Tristan uit het (mislukte ?) boekje Winters brengen sneeuw en ijs, maar ook chocolade melk. In mijn zoekttocht naar mijn talenten kreeg ik paste te horen dat ik mooie foto 's maak. Ik dacht... ach, dat is gewoon iets wat ik weleens doe en ik zie het niet eens als hobby.. Maar goed, ik maak best heel vaak een fotootje, en als of ik mezelf heel erg knap vind e.d ook heel vaak van mezelf.


Dit is een van mijn recent gemaakte foto 's. Mijn nieuwe fiets.


Deze foto maakte ik onlangs in Gaiapark, Kerkrade. Verder ben in onlangs ook in de apenheul te apeldoorn geweest.




Niet alle foto 's lukken, sommige zijn wazig (vaak door vieze ruiten of regen). Jammer, maar vaak de moeite waard om te bewaren. Ook ging ik laatst naar diergaarde blijdorp. In gezelschap van moeder ouders en m 'n zus.


De olifanten kudde bevond zich binnen... Het was etenstijd.

Dit is de waterval uit diergaarde blijdorp.


of... wat dacht je van deze kamelenrug ???

****
Op 23 maart maakte mijn zus en ik een reis naar Nuenen. Daar is het dierenpark(je) Dierenrijk Europa.


Op deze heldere foto zien we een kleine panda lopen.


Deze olifante kudde telt slecht drie mannetjes. Eentje uit Blijdorp, de andere twee uit Emmen.


ook belangrijk, de ijsberen !


Ik reis geregeld met de trein, maar ik spring toch 't meest op de fiets.


Hier was ik onderweg naar Goudriaan


Bloesem, de lucht en het van onze achterbuurvrouw.


Deze twee katjes heten Spook (zwart/wit) en Bubbel (grijs/wit).


En deze foto heb ik gemaakt tijdens een fietstochtje op Koninginnedag.

Tja, en dan ga ik nu afsluiten met een paar regels uit 1 van mijn verhalen.

Luuk Louis knikt. “Raar .” zegt hij. “Ik wilde gewoon even gaan hardlopen. En nu zit ik te praten met iemand die het echt niet makkelijk heeft in haar leven. Ik voel mijn problemen nu wel.. maar ze lijken zo klein ..”

Marije slikt. Ze voelt zich emotioneel. De opmerking raakt haar. “Jouw verhaal is anders .” zegt ze. “Ik ben niet zielig. Maar dat ik soms mijn leven maar moeilijk vind is wel waar ..!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten